tisdag 20 november 2007

Vad ska det bli av allt detta?

Jaha, så var det dags. Nu måste jag bli lite vuxen. Hade ju önskat att det minst skulle dröja några år till innan det hände. This is the problem:

Jag har ett jobb som jag verkligen trivs bra på, det funkar kanon! Allt har gått hur bra som helst från sekund ett! No problems! Jag har varit anställd via ett bemaningsföretga och nu vill företaget jag jobbar på att jag ska bli anställd av dom istället. Toppen! tänkte jag. Men nu är det bara det att dom vill sänka min lön betydligt! Och det vill ju inte jag gå med på.. Hur faan ska jag lösa det här nu då?

Alt 1. Jag tackar ja till erbjudandet och jobbar kvar. Väldigt omotiverad, väldigt less. Söker nytt jobb.

Alt 2. Jag tackar nej till erbjudandet och slutar. Jag har ingen aning vad som händer efter det. Skrämmande, spännande.

Vad ska jag göra, vad ska det bli av mig?!

1 kommentar:

Oh Julie. sa...

Snygg blogg! ;)
Du drar iväg till nogre och sätter igång och lever ett vagadondliv med mig ett tag! :D