söndag 11 januari 2009

"Sängen, datorn och jag - vänner som aldrig sviker varandra. "

Klockan närmar sig två, jag har varit vaken i över två timmar men kan inte förmå mig att lämna sängen. Jag lyssnar på ljuv musik (Eva Cassidy), dagdrömmer om det ljuva livet på andra sidan jordklotet som kanske, kanske (om turen och modet är på min sida) kan bli mitt hem för några månader framöver. Jag tänker även på livet jag har här som jag faktiskt älskar, vännerna, staden, livet. Aja, nu släpper vi allt det där och går vidare till verkligheten ett tag.

Igår så vankades det bio med min mys Maria och Sara. Valet hade hamnat på "Australia" så vi, och en hel arme av människor, bänkade oss i biosalongen i närmare tre timmar för att njuta av denna film. Och som vi njöt! Vilken härlig film, det får bli dagens tips faktiskt. Maria grät lite då och då men jag och Sara stod emot tårarna som dom coola tjejer vi är. Men, vad är en biokväll utan mat och vin efterår?! Ingenting tyckte vi och gick till Vapiano för att käka och dricka vin. En trevlig kväll med tårar, skratt och skvaller. Vi valde att hålla tillbaka lite då vi nästa helg är bjudna hem till Maria på en "Drink & Paket"-fest. Så vid 00:45 var jag tillbaka i hemmets trygga vrå, kröp ner i sängen och... ja, här ligger jag nu.

Vin och indisk mat i fredags, bio, vin och italiensk mat igår.. har ni haft en lika bra helg som jag tro? Jag håller tummarna för det!

Inga kommentarer: