tisdag 13 januari 2009

Meen jag är vuxen nu..

Som vuxen får man bestämma vissa saker själv. Idag har jag bestämt mig för att dricka ett glas vin, själv, hemma. Ja, så enkelt är det. Jag har tagit ett vuxet beslut att unna mig ett glas. Inte en två glas, inte tre och absolut inte en flaska.

När jag kom hem så kollade jag in i lägenheten, den var stökig. Sen kikade jag in i garderoben, mina kläder ligger inte i fina högar, dom ligger i ett berg. I badrummet finns det massor av tomma shampoo och balsam flaskor (jag kallar dom för mina "nödfalls" flaskor). Sen kollade jag ner på golvet.. jag har fått husdjur, dammråttor! Som ni förstår så måste man få unna sig ett glas vin i dessa situationer, hur skulle jag annars kunna ignorera all denna skit och lägga mig i sängen för att surfa och kolla på tv istället för att städa?!

Så, nu tror jag att vi förstår varandra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du..Vinet smakar ännu bättre när du städat å verkligen kan skita i omvärlden..;)

Anonym sa...

Ja, kul att du också tittar in ibland och utökar mitt läsarantal. Känns jättekul att jag äntligen köpt lägenhet! är så glad! Vi får ta o ses snart igen, var så trevligt sist. Kram!