onsdag 19 november 2008

Näsblod och migrär..

Jag får egentligen inte sitta framför datorn, doktorns order. Jag får inte heller göra nåt ansträngande, också det en sträng order från farbror doktorn. Kolla på tv, det kan jag glömma.. Den lilla tid som jag faktiskt fuskar ger jag till bloggandet, patetiskt?!

Allt började i måndags, jag var på väg till jobbet men kände mig titt som tätt lite yr och hade lite problem med balansen. Väl på jobbet gick allt finfint, jag hade en bra dag tycker jag nog. Jag trivs kanon på jobbet, så nästan alla dagar går hur bra som helst. Hur som helst så började jag få lite flimmer för ögonen när jag var på väg hem igen, alla migrän-människor vet ju att detta är ett tydligt tecken på ett migrän anfall, men migränen kom aldrig så jag bestämde mig för att gå en prommis med Catrin på kvällen. MEN på tisdags morgonen vaknade jag av att jag blöder näsblod och har världens huvudvärk. Jag blöder aldrig näsblod, har typ hänt två gånger i hela mitt liv! Ena gången när jag var lite och ramlade med cykeln och andra gången när jag var tokförkyld för några år sedan. Jag tog lite tabletter och prövar att somna om, vilket inte är det lättaste om det känns som man har en lite gubbe inuti huvudet som bankar med en hammare det hårdaste han kan.. AJAJA!! Så gårdagen gick till att pröva sova, och till att sova. När jag pratade med doktorn så sa han till mig att ta det lugnt, ha mörkt runt omkring mig (ha, som att det skulle funka i denhär lägenhetet.. skulle få lägga mig inne på toa då, vilket inte känns som ett alternativ) och inte anstränga ögonen på något vis.. nähä, öh.. jaha, vad ska man då göra?! Jag skulle även återkomma om det blev värre.. (får inte bli värre, får inte bli värre!!)
Han har ju rätt, jag vet det. För trots att jag mår hundra gånger bättre idag så dunkar det fortfarande i huvudet och kroppen gör ont, lite som om jag hade varit på ett hårt träningspass.. Så nu ligger jag här i sägen, lyssnar på Peggy Lejonhjärta och längtar tillbaka till jobbet!

Nä, nu måste jag stänga av datorn igen, doktorn verkade klok, bör nog lyssna på honom!

Hur mår ni idag då?

//C

1 kommentar:

Anonym sa...

Men vilken jäkla mardröm!! Huuuu=(
Själv mår jag fint, pepparpappar..Krya på dej lilla C! Kram!