söndag 16 november 2008

Fester.. fester..

Helgens bravader har tagit hårt på min kropp, det ska erkännas. Men när jag tänker på vad den inneburit så skulle jag inte ha något emot att känna såhär varje söndag!

Egentligen skulle jag ha haft min bror på besök i helgen men han ställde in, den lilla skiten. Så huxflux var jag helt utan planer inför helgen. Jag tog en chansning och drog iväg ett sms till Maria "vin, vin, vin" och självklart var hon på, lovely Maria! Jag, Maria och Danne gick och satte oss på "Ett litet hak" på Grev Turegatan för att njuta av ETT glas vin. Ett glas blev till två, tre, fyra, fem glas. Man kunde även skåda whiskey och drinkglas på bordet. Vi utbytte hemligheter, skrattade och grät och bara njöt av nyfunnen vänskap. Jag vaknade på lördagen med en lätt huvudvärk och en otrolig motvilja att kliva upp ur sängen. Vid två-tiden så tog jag tag i mig själv, åt lite frulle, gick ut på en prommis och hoppade sen in i duschen. OJOJOJ, STOPP ETT TAG, JUST I DETTA NU SÅ SNÖAR DET HÄR I STOCKHOLM!!! DET SNÖAR!!! ÄNTLIGEN!

Okej, förlåt.. åter till lördagen.. Jo, jag duschade, fixade håret, la en liten party make up och tog på mig kalas kläder (som igår bestod av en svart lite kjol och en spetströja, det ni!). Precis innan jag skulle ta min vinflaska och trava iväg så ringde Jenny som skulle vara värdinnan för kvällen och berättade att vi skulle uppgradera oss lite.. Vi var nämligen bjuden på fest i en SVIT på Clarion Hotel Sign, Wow! Vilken lyx! Det fanns till och med en såndär hink med is som man kyler champagen i. Champagnen tog dock slut fort och vi fick istället kyla vinet i hinken, lyx möter budget skulle man kunna säga. Hur som helst så hade vi en toppenkväll men jag avböjde vänligt men bestämt inviten att följa med ut och dansa. Nån måtta får det vara.

Nu ligger jag här i sängen igen, nyvaken och med datorn på magen och precis lika motvillig till att kliva upp idag som jag var igår. Skillnaden är att idag måste jag inte kliva upp, idag har jag inga fester att gå på.. idag kan jag bara vara, bara vara med mig själv. Underbart!

Inga kommentarer: