söndag 9 november 2008

Ensamvarg..

Jag blev rädd, tusen tankar flög genom huvudet. Mina kinder blev röda, jag kände hur benen började ge vika.. Och allt detta för att det ringde på dörren utan att jag visste vem det var! Jag smög mig fram till dörren (vilket personen utanför antagligen hörde, jäkla knarriga golv!), tittade ut genom titthålet i dörren. Utanför stod en man, han hade en lite namnbricka hängandes i jackan. Det kändes som om han såg mig lika väl som jag såg honom så jag hade inget annat val än att öppna dörren. Jag låste upp dörren och öppnade den ytterst lite. Mannen skulle precis presentera sig då jag snabbt som attan sa:

"- Jag är sjuk, jag har spytt." En lögn såklart.
"-Magsjuka eller?" Frågar han då tystnaden börjar blir lite väl jobbig.
"-Mm, så då får nog återkomma"

Jag stänger och låster dörren, känner mig trygg igen.
Vad i hela friden har hänt med mig?!

Inga kommentarer: