söndag 30 mars 2008

My babe is comming home!

Igår var jag på ett härligt födelsedagskalas. Det var Catrin som hade turen att fylla år. Vid 18:30 tog jag mitt nymålade ansikte, mitt piffade hår och min finaste kalas-kjol och traskade iväg till Bondegatan. Humöret var på topp och inte blev det sämre när man redan vid första steget in i lägenheten hade ett vinglas i handen. Vi åt och drack hela kvällen som sig bör på ett 27-års kalas. Jag och födelsedagsbarnet var dom som höll ut allra längst, det är ju tydligt vem som är yngst i gänget ;) Min enda besvikelse var att min kamera som jag så fint hade packat ner i väskan blev liggand där helt oanvännd hela kvällen. Inte bra.

När jag hade vinglat hem, bäddat ner mig själv i sängen och var redo för lite sömn så fick jag ett samtal.. En prinsessa, min prinsessa kommer snart till den kungliga huvudstaden för ett besök! Under detta besök ska jag kämpa som bara attan för att få henne att inse att det är här hon hör hemma. Det är här som vi återigen kan leva rövare, det är här som vi återigen kan leva livet, det är här, här, här!

Malin, jag längtar efter dig!

Nu är det dags att gå ut i solen och sen ska det söndags-städas i mitt hem.

//C

Inga kommentarer: