söndag 21 december 2008

Rubrik.

Jag vet.. jag är för taskig på att uppdatera denna blogg.. igen. Men saken är den att Julen är tiden på året då jag mår som allra bäst och allra sämst. Dessa två saker i kombination är ganska svårt att tackla kan jag berätta. Tårar som rinner och skratt som bubblar ut ur munnen om vart annat. Det har alltid varit så, man kan tycka att jag borde vara van, att jag borde ha lärt mig att balansera detta vid 23 års ålder. Men icke. Det kommer lite som en chock varje år.

Att jag dessutom är den enda tjejen kvar i mitt underbara lilla gäng som är singel gör faktiskt inte saken lättare. Herregud nej. Jag vill festa, jag vill ut och leva livet, ha riktiga tjejkvällar utan stress. Mina vänner vill mysa, vara lugn och pussas med en och samma kille dag ut och dag in. Skoj för dom, lite trist för mig. Man märker också att personer som man trodde skulle finnas där för alltid och alltid smyger sig bort lite.. ändrar prioriteringar, växer upp (hehe, kanske tur det), blir vuxna. Inget konstigt i det kanske (du har ju levt livet lite längre än mig ;) ) MEN jag är inte där än. Förhoppningsvis hittar jag dit en vacker dag men jag kan inte riktigt släppa taget om ungdomen än. Inte riktigt än. Jag hoppas vi hittar den perfekta balansen en vacker dag, men den dagen är nog inte här än.. Men den dagen kommer. Du får lägga energi på Prinsen, jag för lägga energi på Prinsarna. Hehe.

Då mitt liv har tagit några oväntade vändningar titt som tätt så har jag också lärt mig att uppskatta att vara ung. Man är ung en gång. Med detta vill jag nu inte uppmanna någon till revolt eller liknande, åh nej, absolut inte MEN jag vill bara påminna lite om det. MEN nu kommer även ett erkännande.. Jag kan längta tills jag inte är så ung längre, kanske tjatar jag så mycket om ungdomen bara för att jag inte har hittat anledningen till att lämna den än. Jag kanske vill hitta anledningen. Kanske har jag hittat den men kan inte riktigt få den. Svårt nu.

Hur som helst så är jag också fullt medveten om att jag har en otrolig tur som har vänner som mina. Dom är underbara och dom flesta balanserar kärleksliv och vänskap på ett exemplariskt sätt :) Jag har dessutom en familj som är guld värda!

Nu så har jag bara två arbetsdagar kvar sen har jag semester i 12 dagar!! Jag håller alla mina tummar för att jag ska hinna träffa lillskruttan Madde imorgon innan hon åker hem till sundsvall. Skulle egentligen dit ikväll på lite fika men tösen har gått och blivit sjuk såhär dagarna innan Jul, inte bra! Vi ska ju ut och svänga våra lurviga på Juldagen! BLI FRISK FRÖKEN ENGSTRÖM!

Sedär, detta inlägg blev lååångt. Bra jobbat, jag som trodde skrivkrampen skulle komma smygandes så fort jag började skriva. Icke-sa-Nicke.

Jul snart allihopa!!

Puss!

Inga kommentarer: