söndag 7 oktober 2007

Första inlägget.. wow!

Nu sitter jag här framför datorn och startar upp min nya blogg. Det blir ingen presentation, bara massa ordbajs.

Det är väl lika bra att gå ut starkt redan nu och berätta om mötet med mitt ex som skedde igår..

Jag var på väg hem efter att ha varit hos en kär vän och kollat på film. Jag njuter av att vara på väg till tunnelbanan en lördagskväll utan en öl i handen. Jag skrattar åt två tjejer som sjunger "Cara Mia" för fulla muggar för att sen börja prata sminkning och om vem dom ABSOLUT inte får gå hem med ikväll! Dom båda lovar varandra att se till att det inte kommer att ske och fortsätter sen med sin lilla sång-stund. Jag åker rulltrappan ner, ställer mig för att invänta tåget. Då ser jag dom, mitt ex med sin kära sittandes bredvid. Jag var beredd på att känna nått, vad som helst, men nej! Jag bara kollade på dom som om dom var vilka fulla ungdomar som helst. Visst, det ska erkännas att ett litet lyckorus spreds i kroppen då dom båda såg rätt så risiga ut.. MEN i övrigt ingenting! Vi har inte en god relation jag och mitt ex. Det slutade illa! Och varje gång vi stött ihop så har en känsla av överlägsenhet kommit över mig, jag har varit som en barnrumpa och kännt mig tio gånger bättre än dom. Men igår kom inga känslor över mig, då slog det mig.. jag har släppt allt. Alltså, jag har nog fått för mig att det låg bakom mig för längesedan MEN det var inte förens igår jag verkligen fick bevis för det. Konstigt det där.. hur olika känslor bara kommer och går. Man har inte en möjlighet att hänga med. Lika bra det har jag en känsla av.

Aja, nu är det dags för att spela lite "The Strokes", röja undan lite i lägenheten och ta en snus (jag håller för övrigt på att pröva sluta snusa, det går sådär)

Inga kommentarer: